Sunday, May 17, 2009

tiada erti 52 tahun Kemerdekaan

Merdeka.. besar maknanya pada sesuatu tamadun sebuah bangsa n negara.. tapi apa yang dapat dilihat sehingga ke hari ni.. masih ada lagi rakyat luar bandar yang ketinggalan dari perlbagai aspek terutama Pendidikan, Ekonomi & hal2 yang berkaitan.. Apa erti kemerdekaan pada penduduk sebuah Kg yang baru dapat bekalan sumber air bersih. Mungkin banyak lagi kawasan2 pendalaman yang masih tiada kemudahan2 tertentu seperti paip air, elektrik, jalan raya dan sebagainya.. sebagai anak malaysia yang lahir selepas Merdeka yang berbangsa melayu & beragama islam saya amat kecewa dengan sikap Pemimpin2 baik dr BN mahupun dr PR. Terutama wakil2 rakyat yang dtg dari BN.. yang hanya mementingkan tembolok sendiri je.. sampai nasib rakyat dalam kawasan sendiri pun tak mampu nak jaga lagi.. wahai manusia yang bergelar Pemimpin, sanggup kah kamu menghadapi seksaan kubur atas segala amanah yang telah dipertanggungjawaban ke atas kamu.. Agaknya bila la Pemimpin2 BN khususnya UMNO nak berpijak di Bumi yang Nyata.. wassalam

1 comment:

  1. Andai merujuk kepada Selangor, kebanyakannya telah pun terhukum pada PRU12. Soalnya, apakah dengan berlaku perubahan selepas PRU12, berlaku peningkatan prestasi perkhidmatan wakil rakyat yang baru?

    Perjuangan perlukan pengorbanan dan sejarah telah membuktikan bahawa tamatnya hayat seorang pejuang biasa dalam kemiskinan, bukannya jutawan. Lantas, dalam konteks kepimpinan hari ini keperluan seorang pejuang pembela rakyat amat dinantikan, bukan sahaja pada BN malah semua aktivis politik, tanpa mengira fahaman politik mana yang dianuti.

    ReplyDelete